Thursday, November 08, 2007

Tuhan...Dekatkan aku denganMu..

Aku merintih di hadapaMu Tuhan
Air mataku mengalir laju lagi
Berdosanya aku pada diriku sendiri
Zalimnya aku kerana diriku sendiri

Tuhan
Kurasa jauhnya aku dariMu
Cinta yang kucari bukan cinta yang kudapat
Siapa aku dalam jasad manusia ini
Jika aku terlalu jauh dariMu

Tuhan
Dekatkan aku denganMu
Tenangkan aku dalam dakapan kasih sayangMu
Kelubungi aku dengan selendang rahmatMu

Tuhan
Hati ini tidak layak utk kuletakkan manusia
Hati ini hakMu, Tuhan
Derhaka lah aku jika manusia lebih ku ingati di hati ini

Tuhan
Maafkan aku atas kesilapanku
Nyata rahmatMu terlalu luas
Di mana sahaja kutemui keampunanMu

Nyata
Aku dalam kealpaan
Kau masih sudi mengingatkan aku
Kerana Engkau terlalu cinta dan kasih terhadap hambaMu

Maka
Dekatkan aku denganMu
Wahai Tuhan...

14.16
(dlm mencari siapa diri ini)
nukilan asli

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...