Tuesday, September 09, 2008

~Sayonara... Semoga Jumpa Di Sana~


Belum sempat aku menaip, air mata ini sudah laju menitik.
Wajahmu manismu, kulihat senyumanmu, berlegar-legar di mataku.

Tekanan darahku naik mendadak...bila aku menerima 1 mesej drp seorang sahabiah.

HAJAR IZHAM, kembali ke rahmatullah tadi...

Tersirap darahku, Hajar..
Melihat mesej yang sampai tengah malam itu.

Baru sebentar tadi, ketika solat terawih berjemaah di surau CF, aku ditaklifkan memberi pengisian tazkirah. Tentulah telinga ini masih ingat kata2 terakhir yg ditutut oleh lidahku..

"Masih belum terlambat untuk membina azam di bulan Ramadhan..kerana mungkin ini MALAM TERAKHIR untuk kita..."

Ape yang aku ucapkan itu, Allah telah tunjuk padaku, Hajar..

Dengan pemergianmu menemui Kekasihmu itu..
Walau sudah hampir 2 tahun kita tidak bertemu.. tetapi aku amat sayang padamu, Hajar..
Sayangku, kerana mungkin kita adalah sahabat 1 aqidah.
Perjuangan kita perjuangan yang sama.
Lidahku dan lidahmu sama2 telah mengucapkan baiah dan ikrar
Bahawa kita akan tetap memperjuangkan agama Allah, walau suka atau duka,
walau rela atau paksa
Mungkin kerana itu aku amat sayang padamu

Hajar,
Tahniah, kerana rohmu telah pergi berjumpa dengan Kekasih yang kita rindu2kan
Aku yakin, tentu rohmu amat gembira, dengan pertemuan ini
Tiada yang lebih membahagiakan hati, selain daripada pergi berjumpa denganNya



Hajar,
Hari ini, jasadku masih bernyawa
Tanggungjawab baiah yang kita lafazkan masih tertaklif atas bahuku
Akan aku teruskan perjuangan ini, Hajar
Walaupun dirimu telah tiada di dunia fana ini
Aku tahu, kau tetap bersama dengan mujahid mujahidah yang sedang berjuang
Semangatmu masih wujud di dunia ini, Hajar

Hajar,
Hidupmu tidak sia2
Matimu jua, tidak sia2

Hajar,
Aku teringat firman Allah dalam surah al-ahzab
Mafhumnya..

Di antara mereka, ada yang sudah pergi menemui Rabbnya, dan di antara mereka, ada yang masih menunggu2 gilirannya.

Engkau telah pergi
DAN AKU SEDANG MENUNGGU2 GILIRANKU PULA...

Memori buat Hajar Izham, Pelajar Tahun 1, Kuliyyah Bahasa Arab, UIAM Gombak

Bersemadilah jasadmu di MEMORIAL PARK SEKSYEN 21, SHAH ALAM

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...