Monday, August 11, 2008

Ada Hikmahnya Dengan SIBUK

Pagi tadi, aku membelek buku kecilku. berderet-deret kerja yang perlu aku settle kan hari ini. Seperti biasa. Kadang2 sehari melebihi 30 tasks yang perlu dan WAJIB ku laksanakan. bukan setakat main cincai2 mcm cincang cincau...but i've to do them professionally...


Antara nya:


IQUEST = malam ni dah final touch, tp division OC baru je dapat siapkan dalam 60%. sepatutnya, bila dah final touch ni...kerja mesti dah siap 95%. tinggal untuk touch up mane2 yang patut aje..


HALAQAH

JADI USTAZAH TASMI'

ASSIGNMENT

MEETING BRC


Erm...banyak lagi..tapi perlu dirahsiakan.


Kadang2 terasa..ya Allah, sempitnya dada ni..sesak nafas...


namun, benar dan teramatlah benar...Allah Maha Mendengar, segala pengaduan. Sama ada kita rahsiakan atau kita luahkan. Di mana sahaja, timur, barat, utara, selatan, Dia Maha Mendengar...


Pagi tadi;


Ketika bertilawah, Allah telah temukan aku dengan sebaris ayatNya. ayat yang memujuk Nabi Muhammad S.A.W. Ketika nabi Muhammad terasa sempit dada, kerana perangai kafir Quraisy. Dialah pemujuk rasul dengan turunnya ayatNya yang menggembirakan hati baginda.


HISTORY WILL BE REPEATED, BUT AT OTHER PLACES AND OTHER TIMES AND OTHER PEOPLE...


Aku yakin, ayat itu ditemukan denganku, supaya aku merasai kehadiranNya.

Dia tetap ada di sisi manusia. hanya manusia saja yang bodoh, yang sombong, yang selalu melupakanNya.


Kemudian, terdengar pula nasyid mestica dari laptopku... RAHMAT UJIAN


ALLAH RINDU MENDENGARKAN

RINTIHANMU BERPANJANGAN...


Entah mengapa, hatiku cukup tersentuh. Setelah dipertemukan dengan ayatNya, diperdengarkan pula alunan hiburan itu...


Air mataku mengalir.....


Benar....


Dia uji aku dengan maha kesibukan ini. Supaya aku kembali kepadaNya.. Kembali insafi diri, bahawa masa itu tetap milikNya.


Pesanku pada diri sendiri....

JANGAN SOMBONG DENGAN TUHANMU, WALAU ENGKAU SEDANG MELAKUKAN KERJA2 ISLAM...JANGAN LUPAKAN TUHANMU WALAU SESAAT.

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...