Sunday, January 25, 2009

AMMAR ZIYAD ---> AIMAN HAKIMI

2 minggu lepas, abang saya yang bekerja n menetap di Sabah menelefon saya. Memberitahu tentang kelahiran anaknya yang kelima. Alhamdulillah, direzekikan anak lelaki.

Abang bertanya pendapat saya tentang cadangan nama anaknya.

Serta merta, banyangan nama AMMAR ZIYAD muncul di hadapan saya, terus saya mencadangkan nama itu.

Abang tanya, apa maksud nama tersebut, dan terus saya menjawab, ia gabungan nama 2 orang sahabat Rasulullah.

Abang kata, dia perlu bertanya pendapat kakak ipar dahulu..

2 hari kemudian, abang SMS saya. dan nama anaknya MOHD NUR AIMAN HAKIMI. Alhamdulilllah, cantik dan baik maksudnya nama itu.

Saya mendoakan agar AIMAN HAKIMI akan menjadi anak yang soleh, bakal pejuang Islam yang bisa menggegarkan musuh2 Allah...

Semoga anak2 buah saya, semua soleh n solehah...
Doakan juga utk makcik kamu ni...

1 comment:

ana muslim said...

sama la nama dgn anak sedara saya...

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...