Saturday, January 03, 2009

Perjanjian yang tidak akan pernah dilupakan

nisa' bowling tournament,TER,kuala terengganu

A: malam ni ade qiam la kat surau. jom sleep together..
B: aah la, best jugak tidur ramai2 kat surau...tapi..
A: tapi?..
B: erm, saya xdapat la tidur kat surau...keras..nnti lenguh2 badan..
awak pergi la, xpe, nnti dalam kul 4 saya pergi qiam.
A: erm, sure ke yg awak akan bangun kul 4?..
B: erm, yela....ish ish ish..saya ni, banyak sungguh alasan...
A: syaitan itu kan sentiasa membisik seribu alasan kepada manusia supaya manusia jauh drp Allah
B: betul2...nak buat bende baik ni, ade je alasan yg akan diberi, kan?
tp syaitan lagi baik drp manusia...
A: ??
B: syaitan nak buat jahat, masa dia berjanji dengan Allah yang dia akan sesatkan anak2 adam tu..sekurang-kurangnya, dia minta juga izin drp Allah.tp manusia? buat jahat, mana ade minta2 izin ni...
A: erm, perjanjian yang xpernah dilupakan..

(Citation drp perbualan 2 org sahabat) lebih kurang 11.30am, Lecture Hall3, JHC.


hari makin hari kian berlalu...maka pada hari ini, termaktublah sebagai hari jumaat pertama di tahun baru iaitu 1430H.


pada hari ini juga, akan termaktublah pertambahan tanggungjawab kepada segenap manusia. tanggungjawab yg pasti akan dipersoalkn.


maka, tidak kisahlah apa azam mu, mahu jadi diazepam, atau anticolinergic, atau antihistamine, atau ibuprofen, atau ranitidine...tidak kisahlah ape pun, tanggungjawabmu tetap akan dipersoalkan.


maka...jadilah manusia yang paling ahsan...kerana setiap apa yang berlaku, adalah ujian semata-mata untuk menilai nilai ketaqwaan yg ada padamu...

2 comments:

Anonymous said...

diazepam..?
i am ectasy..i spread happiness..
i am the star..i shine day n night..

kak abel said...

star shines day n night?? is it true??? erm..i think star chart shines our result..hehe

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...