Sunday, October 19, 2008

Bila Hidup X Bz..

Musim exam sudah bermula. Aktiviti persatuan makin direhatkan, utk memberi peluang kepada ahli persatuan tumpu kepada akademik.. Perjuangan nombor 1, akademik bukan nombor 2. Akademik juga salah satu perjuangan.

Malam ini, hujan renyai2. Bila malam tiada mesyuarat @ aktiviti persatuan, rasa pelik pula. Terlekat di bilik, jadi satu keajaiban..

5 minit lepas, Ayu datang menjenguk. "Saja datang tengok awak...Yelah...orang bz kan.." Perli ye, ayu... xpe2.

Bila hidup x bz, maksud saya, bila tiada kejaran aktiviti, rasa mcm xpandai nak gunakan masa pula. Benar sekali kata2 sahabat saya, bila kita sibuk, baru kita tahu bagaimana untuk menghargai masa. Benar..saya akui!

Ya, saya tidak sibuk sekarang... Dan saya tidak mahu tidak sibuk. Saya mahu sibuk.

saya ialah FULL TIME MUSLIM. bukan part-timer sahaja. full time..

Rubiah, kamu mesti jadi sibuk. Kamu mesti hargai masa ini.

IADAH QURAN! (Ya Allah, dah banyak ayat-ayatMu yang aku mula lupa..kembalikan hafalanku ya Allah..)
BACA NOTES! (Kamu kan nak dapatkan 3.5 above. kamu kan nak DEAN LIST)
BACA BUKU ILMIAH (Kamu sudah banyak ditinggal masa. Jadi, kamu mesti guna waktu ini untuk kuasai thaqafah dan juarai isu-isu semasa)

"Dunia Tanpa Suami". Buku yang baru saya beli. Baru separuh saya baca. Tiap helaian yang saya baca, tentu menitik air mata saya. Kisah perjuangan isteri2 yang suaminya di tahanan ISA.

Dan buku ini, baru habis dikhatamkan(Buku yang disarankan oleh saifulislam).Bagus untuk mereka yang bakal mendirikan rumahtangga. Jadi saya ingin sarankan kepada Nadiah dan Izani serta along dan Mr.X (maaf, lupa nama beliau) untuk membacanya..... =)


Buku yang mesti dan wajib dibaca...lebih2 lagi musim exam ini..

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...