Monday, April 26, 2010

Sup Tangan


Salam kerinduan!

Anda pernah makan sup tangan tak?
Saya tak...tapi terasa seperti mahu makan sup tangan...
Mengidamkah???? Atau pica???

Tidak.

Post kali ini bukan kerana geram, tetapi kerana empati dengan nasib-nasib hamba-hamba Allah yang menjadi mangsa curi dan rompak serta yang sewaktu dengannya.

Saya pernah menjadi mangsa. Banyak juga. Tetapi tidak pernah menghitung. Kerana lebih baik menghitung nikmat Allah daripada menghitung perkara itu =)


Hari ini, saya ingin menjiwainya lagi, kerana saban hari, saya semakin lali dgn cerita2 curi dan rompak. Kalau baca harian metro, teramatlah sangat banyak cerita2 nya.

Saya hilang baldi!

Ia hanya perkara kecil.

Tetapi, kerana sikap yg dianggap remeh inilah yang menyebabkan berlakunya kes2 curi dan rompak yang besar2.

Sikap "takpe, dia bagi nye pinjam" pun makin jadi barah.

Yang kemuncup bertukar menjadi barah.
Kan bahaya tu...

Jadi, sebelum masa terlambat...saya ingin nasihatkan diri sendiri.

Kikis sikap itu.
Dengan sikap itu, kita akan ambil remeh tentang harta pemilikan orang.

Kikis ye...kalau x dapat kikis, datang sini..
Saya buat wound debridment...mau? =)

Anjeruby~

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...