Sunday, May 03, 2009

Darah dan Diri


copy paste from khai. utk dijadikan sbg arkib simpanan negara:

Apakah jenis darah yang mengalir dalam tubuh kamu mampu menggambarkan personaliti sebenar diri kamu sendiri? Menurut salah sebuah institut di Jepun, kajian yang dilakukan ke atas jenis-jenis darah yang mengalir di dalam tubuh manusia ternyata mampu memberi gambaran terdekat mengenai keperibadian individu itu sendiri. Ingin berkongsi rahsia mengenainya?
~~saya yang berdarah A+~~

~DARAH 'O ' Individu yang memiliki jenis darah dari kategori ini disifatkan sebagai individu yang setia, sabar dan sentiasa yakin terhadap keupayaan dan kebolehan diri sendiri. Selain itu individu dari kategori ini juga sering bersifat ingin menjadi ketua walau dalam apa jua perkara yang ingin dilakukan khususnya yang melibatkan kerja-kerja berkumpulan. Sekiranya menginginkan sesuatu, kamu akan berusaha untuk mencapai matlamat tersebut walau dalam apa cara sekalipun. Ada kalanya kamu dikatakan memiliki sifat cemburu yang agak kuat. Selain itu kamu juga terlalu serius dalam persaingan sehinggakan ia mampu memberikan tekanan kepada diri kamu sendiri. Oleh yang demikian kamu harus lebih bijak mengawal emosi diri mu agar tidak dikuasai dengan tekanan.

~DARAH 'A ' Keharmonian dan keamanan adalah matlamat utama dalam hidup kamu. Kamu gemar melakukan kerja-kerja secara berkumpulan dan kamu juga gemar melibatkan diri dengan berpersatuan. Kamu bijak bergaul dengan individu disekeliling mu dan ternyata mereka juga sentiasa berasa senang untuk bekerjasama dengan mu. Sikap sensitif, sabar, dan bertimbang rasa yang ada dalam diri kamu itu melambangkan bahawa kamu tergolong dalam kategori individu yang memiliki keperibadian penyayang. Walau bagaimanapun ada kalanya kamu agak degil dan terlalu kuat bekerja sehinggakan tidak mengendahkan langsung waktu untuk berehat. Kamu harus ingat, kesihatan juga perlu diutamakan. Jangan kerana terlalu leka dengan kerja-kerja kamu itu, kesihatan diri pula yang terabai.

~DARAH ' B' Sempoi! Itulah ungkapan yang paling rapat dengan mu. Kamu lebih selesa dengan kesederhanaan. Dalam perhubungan pula kamu adalah individu yang terlalu jujur dan lebih gemar berterus terang dalam apa jua perkara. Dalam melaksanakan sesuatu tugasan yang diberikan, kamu lebih gemar melaksanakannya dengan cara kamu sendiri. Kamu adalah individu yang kreatif dan fleksibel, mudah bagi diri kamu untuk meletakkan diri sendiri dalam apa jua situasi mahupun kelompok golongan tertentu. Kamu adalah individu yang bijak bersosial. Namun ada kalanya sikap kamu yang gemar berdikari dan tidak gemar meminta bantuan orang lain itu, mampu mendatangkan masalah buat diri mu dan sekali gus memperlihatkan kelemahan pada diri sendiri. Kamu harus ingat bahawa, tidak semua perkara kita boleh menyelesaikannya secara bersendirian.

~DARAH 'AB ' Tenang dan bijak mengawal emosi, itulah keperibadian yang jelas terpancar dalam diri individu yang tergolong dalam kategori darah berjenis AB ini. Kamu juga sentiasa menghormati orang lain dan ini menjadikan individu yang berada di sekeliling mu berasa selesa untuk berdampingan dengan mu. Kamu juga memiliki sikap humor semula jadi dalam diri dan sentiasa bersikap menghiburkan dan ceria. Namun ada satu perkara yang harus kamu perbaiki dalam diri kamu itu. Kamu perlu lebih bijak dan berani untuk membuat keputusan sendiri. Jangan biarkan orang lain membuat keputusan untuk diri kamu sendiri...
MAHU PERCAYA..terpulanglah!
~Anjeruby~

15 comments:

dkama said...

oooo kuek comburu ruponyo den hehehehe

Cucu Dagang (CD) said...

info yang berguna..cuma nak tanya,betul ke serangga seperti pepijat tak hisap darah O?

Azan Subuh said...

bangga dengan darah AB...(tak baik ujub..hehe).darah Adik Beradik.kan nje? :)

Rubiah Ismail said...

[dkama] kenali diri sendiri...hehe
[CD] yg tu, xpernah dengar. nnt ana buat research ye..
[angah] ye la tu,ngah...AB...

Cucu Dagang (CD) said...

ok..syukran atas ihtimam:)

ami mahzar said...

abis tu mahsuri camane plak?
klu bnyk darah putih, laen plak penyakit nyer...
..mimpi nak kawen ngan org berdarah raja...tp x de kasut kaca..

Rubiah Ismail said...

banyak darah putih..bermaksud ada infection. hehe...badan kita, kalau ade infection, mesti darah putih akan naik. erm, raja same je..darah A, B, AB atau O. setakat ni xde lagi jenis darah RAJA. hehe

Fitrie Muhammad said...

Emm.. ada tempias...

hidayah said...

kbetulan mcm kene dgn saya je,
sy drh o,sy mementingkn phubungn,
bt ms ni pshbtn la smpi mberi tekanan pd dri,apepn ia mgajar jgn lh mharap ape2 dr pshbtn,keikhlasan itu lbh penting,barulah tak terase kekurgn.hope penglmn dpt mjd iktibar.

ojousufi said...

e'eh..btol laaa

zati_nadia said...

Assalamualaikum.
info yg sgt menarik..makasih ya..^_^

Anonymous said...

[url=http://firgonbares.net/][img]http://firgonbares.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy microstation software, [url=http://firgonbares.net/]legal to buy software[/url]
[url=http://firgonbares.net/][/url] cheap os software software selling sites
cheap word software [url=http://firgonbares.net/]shop adobe photoshop cs4[/url] Titanium Pro Mac
[url=http://firgonbares.net/]order creation software[/url] Mac WinZip
[url=http://firgonbares.net/]buy dreamweaver cs3 for[/url] adobe creative suite 4 production premium student
vio software discount [url=http://firgonbares.net/]Finale 2009 FileMaker[/b]

Anonymous said...

[url=http://sunkomutors.net/][img]http://sunkomutors.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]and oem software, [url=http://sunkomutors.net/]nero 9 download[/url]
[url=http://sunkomutors.net/][/url] adobe acrobat 9 for free macromedia animation software
coreldraw viewer [url=http://sunkomutors.net/]cheap software product[/url] order software australia
[url=http://sunkomutors.net/]prices for software[/url] utv software buy
[url=http://sunkomutors.net/]microsoft software sales[/url] adobe creative suite 4 torrent
software purchase canada [url=http://sunkomutors.net/]sales software[/b]

Anonymous said...

[url=http://murudobaros.net/][img]http://murudobaros.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]buy phone software, [url=http://murudobaros.net/]Mac Readiris Pro 11[/url]
[url=http://murudobaros.net/]student academic software[/url] order indigo rose software cheap software with
oem version of software [url=http://murudobaros.net/]i buy adobe photoshop[/url] academic software license
[url=http://murudobaros.net/]filemaker pro advanced[/url] academic software purchase
[url=http://murudobaros.net/]try before you buy software[/url] latest software downloads
order to use this software [url=http://murudobaros.net/]adobe creative suite 4 master collection[/b]

Anonymous said...

[url=http://bariossetos.net/][img]http://hopresovees.net/img-add/euro2.jpg[/img][/url]
[b]free acdsee 7.0 downlod, [url=http://bariossetos.net/]student software prices[/url]
[url=http://hopresovees.net/][/url] cheap oem software adobe adobe software programs
free software canada [url=http://vonmertoes.net/]software shop london[/url] Software LCC`2005-2009
[url=http://vonmertoes.net/]adobe macromedia flash software[/url] software cd shop
[url=http://vonmertoes.net/]nero 9 torrent[/url] educator discounts on software
office 2008 software [url=http://vonmertoes.net/]legal office software[/b]

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...