Saturday, May 16, 2009

Mimpi Rasulullah S.A.W

Daripada Abdul Rahman bin Samurah ra berkata, Rasulullah pernah bersabda, "Sesungguhnya aku telah mengalami mimpi2 yang menakjubkan pd mlm aku sblm diisraqkan...

  1. Aku telah melihat seorg dr umatku telah didatangkan oleh malaikatul maut dgn keadaan yg sangat menggerunkan utk mengambil nyawanya, maka malaikat itu terhalang perbuatannya disebabkan oleh KETAATAN DAN KEPATUHANNYA KPD KEDUA IBU BAPANYA.
  2. Aku melihat seorg dr umatku telah disediakan azab kubur yg menyiksakan, maka ia telah diselamatkan oleh berkat WUDUK YG SEMPURNA.
  3. Aku melihat seorg dr umatku sedang dikerumuni oleh syaitan2 dan iblis2 laknatullah, maka ia diselamatkan dgn berkat ZIKIRNYA YG TULUS IKHLAS kpd Allah.
  4. Aku melihat bagaimana umatku diseret dgn rantai yg diperbuat drp api neraka jahanam yg dimasukkan dr mulut dan dikeluarkan rantai tersebut ke duburnya oleh malaikatul ahzab, tetapi SOLATNYA YG KHUSYUK N TIDAK MENUNJUK-NUNJUK telah melepaskannya drp azab tersebut.
  5. Aku melihat umatku ditimpa dahaga yg amat berat, setiap kali dia mendatangi 1 telaga, dihalang drp meminumnya, ketika itu datanglah pahala PUASANYA YG IKHLAS KPD ALLAH memberi minum sehingga ia berasa puas.
  6. Aku melihat umatku cuba utk mendekati kumpulan para nabi yg sdg duduk berkumpulan, setiap kali dia datang, dia akan diusir, maka menjelmalah MANDI JUNUB DGN RUKUN YG SEMPURNA sambil memimpinnya ke kumpulanku seraya duduk di sebelahku.
  7. Aku melihat seorg dr umatku berada dlm keadaan gelap gelita sedangkan ia sendiri dlm keadaan bingung, maka datanglah pahala HAJI DAN UMRAHNYA YG IKHLAS KPD ALLAH lalu mengeluarkannya drp kegelapan kpd tempat yg terang.
  8. Aku melihat umatku cuba berbicara dgn gol. org mukmin ttp mrk tidakpun membalas bicaranya, maka menjelmalah SIFAT SILATURRAHIM N TIDAK SUKA BERMUSUH-MUSUHAN SESAMA UMATKU lalu menyeru kpd mrk agar menyambut bicaranya.
  9. Aku melihat umatku sedang menepis2 percikan api ke mukanya, maka segeralah menjelma pahala SEDEKAHNYA YG IKHLAS KPD ALLAH lalu menabir muka dan kepalanya dr bahaya api tersebut.


~Anjeruby~

No comments:

Thanks for coming!
Have a read, blogwalk and so on! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...